Aalsmeer – Het evenementenbeleid van de gemeente is in 2015 geëvalueerd met de verschillende belanghebbenden. Inwoners zijn geraadpleegd via een digitale enquête en er zijn ronde tafelgesprekken geweest met evenementorganisatoren. De uitkomsten zijn verwerkt in de nieuwe evenementennota die 12 januari door het college van burgemeester en wethouders in concept is vastgesteld. Met het nieuwe evenementenbeleid streeft de gemeente naar een optimale balans tussen enerzijds levendigheid en gezelligheid en anderzijds veiligheid en leefbaarheid. De gemeente zet daarbij in op maatregelen die de evenement-organisatoren meer ondersteunen en stimuleren. Zo investeert de gemeente verder in het verbeteren van de relatie met de organisatoren door onder andere de functie van evenementen-coördinator structureel te borgen. Daarnaast wordt de aanvraag van een vergunning vereenvoudigd en gedigitaliseerd en vindt er een dereguleringsslag plaats. Onder voorwaarden kunnen sommige evenementen volstaan met een melding en sommige evenementen kunnen meerjarig vergund worden. Voordat het college van burgemeester en wethouders een definitief besluit neemt, wil zij graag belanghebbenden raadplegen alvorens het nieuwe evenementenbeleid aan de gemeenteraad ter besluitvorming voor te leggen. Reageren? Dit kan schriftelijk met een schrijven naar het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer of via de mail: info@aalsmeer.nl